søndag 20. juli 2008

Bed planlegging

Jeg planlegger et bed på forsiden av terrassen vår. Her skal jeg har klatreroser, peoner , klematis og lave stauder i fremste rekke. Planen er at rosebuskene skal klatre oppover til rekkverket på terrassen i klatrestativ... bakdelen med dette bedet er at jeg må nok gjøre alt selv da sambo ikke ser noe vits me dette bedet ! * hmrf * Jeg har iverfall kommet så langt at jeg har sprayet der jeg skal grave..*fortsettelse følger *
Lavendel i krukke.. denne skal jeg dele opp i flere å plante rundt stammen på epletreet tror jeg. masse belger på sukkerertene nå : )
Ute på trilletur med mini plukket jeg med meg en stor bukett med disse blomstene. De gir fin sommerstemning i dette uendelige regnværet., håper vi får litt sol og sommer igjen her på vestlandet.
Nå skal jeg ut å ta første spadetak på det nye bedet. Vi blogges : )

6 kommentarer:

Maryanne :) sa...

Innom og sier Hei jeg.
Lykke til med bedet :)

Minime sa...

Det hørtes kjent ut med den interessen fra mannen din. Jeg gravde opp et bringebærkjerr ifjor og på forsommeren iår. Da jeg klagde min nød til samboeren om at jeg kunne tenke meg litt hjelp fikk jeg bare høre at dette var min hobby. Hvis jeg ville holde på med det så fikk jeg gjøre det, men jeg måtte jo ikke siden det var hobby! Lykke til med bedet.

mali-mo sa...

Hei! Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg :) Trekninge blir på tirsdag så det er bare å holde fingrene krysset hehehe ;)

Tror bedet ditt blir kjempefint jeg, stå på så venter jeg i spenning på resultatet! Mannen min har snekret klatrestativ til plantene jeg har i krukker utenfor huset her, og jeg syns det ble kjempefint. Er litt koselig når huset blir "kledd" med blomstrende planter syns jeg. Du får hinte om klatrestaiv, kanskje han mannen din er mer snekker enn gartner ;)

Håper du nyter sommeren!

anneskreative sa...

Hei,,,,og lykke til, Håper virkeligheten blir like fint som det bildet du har i hodet.
Jeg er nemlig slik at det oftes blir finest i fantasien,,,,av en eller anen grunn,,,,smiler.
Anne

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Det bedet blir knallfint... du er ikke alene om å ha en gubbe som ikke skjønner at plenen kan ha plass til blomster...he,he og litt grrrr....
Grav i vei du...

Ha ei koselig helg...

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så fin side du har :) åh, så flott mugge du har! Kor har du kjøpt den hen? :)
God sommer :)