tirsdag 20. mai 2008

Blomsterpiken

det er meg... mens mor og far nyter en ukes ferie på Paros i Hellas er jeg annsvarlig for plantene til mor... å det er litt av en jobb.. Ampel...skal ha litt gjødsel i vannet hver dag.. pluss knipes av døde blomster slik det kommer nye skudd.. Dette har jeg fått streng beskjed om !!

Strandnellik nede på brygga.. Tenkte å stjele litt av denne stauden mens mor i huset er vekkreist... stiklinger skal alltid stjeles har jeg hørt hvis ikke dør de : )
Mer på brygga

Denne robåten fylles hver sommer med masse blomster og bark.. heldigvis at de ikke har kommet så langt ennå.. Noen krukkeplanter
En litt sliten hortensia.....tror det er min feil..den var fin når de dro..hmmm...

vet ikke hva denne planten heter, men den har overvintret ute...men jammen kom den seg..noen som vet om dette er en staude ??
Noen krukker samlet sammen for å lette arbeidet for " gartneren " . Potetplante eller tre, lavendel, margeritter , rosebusk , jordbær+++

Ved inngangen.. likter godt denne gruppen jeg ! Det kan bli litt for mye å stjele kanskje...hehe...: )
Sinkbalje på kaien med sommerblomster.

Ønsker dere en blomstrende dag : )

2 kommentarer:

Min Verden sa...

Lykke til med blomsterstellet. Blir nok bra. Den kaken din var helt vanvittig fin. Jeg måtte studere den skikkelig og forsøke å skjønne hva du har gjort. Kakepynting er ikke min sterkeste side, sukk... Hanne

home 4us sa...

det er en Lewisia