torsdag 11. oktober 2007

Kveldsmat for kakemons : )



Det ble en flytende sjokoladekake med is til kveldsmat i dag.. Ojisann.. ingen viljestyrke lengre her i gården.. men unnskyldningen var at jeg måtte prøve ut denne kaken før jeg skal servere den i bursdagsselskap neste helg..hehe : ) Laget bare halv prosjon, men likevell... den forsvant nesten hele kaka..
Legger ut oppskriften også.. denne er super som foreningskake, går veldig kjappt og lage.. jeg stekte den litt for lenge skulle vært mer flytende.


Flytende eller Mislykket sjokoladekake :


4 egg

2,5 dl sukker piskes til dosis.


200 g smør

2 plater kokesjokolade smeltes i vannbad


Tilsett : 2,5 dl mel + 1 ts bakepulver.

Disse alt blandes, stekes i 225 gr i kun 10 min.. følg med.. skal være stekeskorpe på toppen og rennede inni : ) jeg hadde den i 11 min og det var for lenge..

Servers med iskrem og nyt...mmmmmmmmmmmm....

1 kommentar:

Vangen sa...

Nam det hørtes godt ut! Mine sunne vaner er også sprukket. Laget boller i kveld..
Litt av en forandring på badet!:)